Een behoorlijk kabaal

een cultuur-geschiedenis van Nederland in de twintigste eeuw

Een behoorlijk kabaal - cover
Een behoorlijk kabaal - achterkant
‘Een behoorlijk kabaal’ van Jacqueline Oskamp is een geschiedenis van de klassieke muziek in het 20ste eeuwse Nederland. Er is vaker geschreven over het componeren in Nederland, maar niet eerder werden muzikale ideeën zo direct gespiegeld aan maatschappelijke ontwikkelingen, historische gebeurtenissen en de voortdurend veranderende tijdgeest. Was de vileine Willem Pijper werkelijk zo’n vooruitstrevend componist? Waarom werd in ons land geschamperd over de in Frankrijk en Duitsland zo populaire jazzmuziek? Was in de oorlogsjaren ook het muziekleven gehuld in grijstinten? En: voerde de Notenkrakersbeweging in wezen een schijngevecht? Jacqueline Oskamp plaatst de Nederlandse muziek in een breed cultuurhistorisch perspectief en maakt deze toegankelijk.
Lees meer >
Over de auteur

Jacqueline Oskamp

Jacqueline Oskamp (1964) studeerde politicologie aan de Universiteit van Amsterdam. Als recensent en journalist was ze verbonden aan o.a. De Groene Amsterdammer, de Volkskrant en Vrij Nederland. Eerder publiceerde zij Radicaal gewoon. Bestaat er zoiets als Nederlandse muziek? en Onder stroom. Geschiedenis van de elektronische muziek in Nederland.

Meer boeken van deze auteur
9,99

Je bestelt en rekent af bij:

  • Boekenwereld.com: onze eigen boekwinkel
  • Veilig winkelen, bestellen en betalen
  • Regelmatig gratis e-books
Bindwijze
Ebook
Op voorraad
  • Gratis verzending vanaf €19,95
  • Op werkdagen voor 20.00 besteld, binnen 48 uur in huis (NL)
  • Taal: Nederlands
  • ISBN: 9789026335907

Je bestelt en rekent af bij:

  • Boekenwereld.com: onze eigen boekwinkel
  • Veilig winkelen, bestellen en betalen
  • Regelmatig gratis e-books

Thuiswinkel waarborg

Onze veilige betaalmethoden:
  • Ideal
  • Mastercard
  • VISA
  • Bancontact
Bekijk de inhoud van dit boek ➔
‘Een behoorlijk kabaal’ van Jacqueline Oskamp is een geschiedenis van de klassieke muziek in het 20ste eeuwse Nederland. Er is vaker geschreven over het componeren in Nederland, maar niet eerder werden muzikale ideeën zo direct gespiegeld aan maatschappelijke ontwikkelingen, historische gebeurtenissen en de voortdurend veranderende tijdgeest. Was de vileine Willem Pijper werkelijk zo’n vooruitstrevend componist? Waarom werd in ons land geschamperd over de in Frankrijk en Duitsland zo populaire jazzmuziek? Was in de oorlogsjaren ook het muziekleven gehuld in grijstinten? En: voerde de Notenkrakersbeweging in wezen een schijngevecht? Jacqueline Oskamp plaatst de Nederlandse muziek in een breed cultuurhistorisch perspectief en maakt deze toegankelijk.