‘renée kapitein zou zomaar het talent van 2023 kunnen zijn.’ - ruud roodhorst, Mezza
Een vrouw heeft een eigen kamer nodig, of beter nog: een café. Café Morgen bijvoorbeeld. Waar Loes achter de toog zichzelf terugvond toen de wereld haar te krap was geworden. Waar de tachtigjarige buurvrouw te veel wijn drinkt. Waar Tracey thuiskomt, nadat ze is weggelopen bij een Women’s March, het protestbord nog in haar handen. Waar de hond van Roos haar naar binnen trekt, als ze even niet meer weet wie ze is, behalve moeder. En waar Piloot zich niet door openingstijden laat weerhouden om nog een biertje (of wat) te bestellen.
Vijf vrouwen, op zoek naar een ruimte om met veel durf zichzelf te zijn, of juist voorzichtig een nieuwe identiteit uit te proberen. Op zoek naar een goede luisteraar, of naar iemand die vertelt hoe het zit. Op zoek naar een eigen plek, of gewoon een goed glas bier. Café Morgen is een roman als een kroegavond, vol meningen en dromen en sterke verhalen.
Over Waarom we huizen bouwen: ‘Humoristische verteltoon, vlotte schrijfstijl, subtiele symboliek. Ze toont meer dan eens haar potentieel als auteur.’ – De Reactor
‘renée kapitein zou zomaar het talent van 2023 kunnen zijn.’ - ruud roodhorst, Mezza
Een vrouw heeft een eigen kamer nodig, of beter nog: een café. Café Morgen bijvoorbeeld. Waar Loes achter de toog zichzelf terugvond toen de wereld haar te krap was geworden. Waar de tachtigjarige buurvrouw te veel wijn drinkt. Waar Tracey thuiskomt, nadat ze is weggelopen bij een Women’s March, het protestbord nog in haar handen. Waar de hond van Roos haar naar binnen trekt, als ze even niet meer weet wie ze is, behalve moeder. En waar Piloot zich niet door openingstijden laat weerhouden om nog een biertje (of wat) te bestellen.
Vijf vrouwen, op zoek naar een ruimte om met veel durf zichzelf te zijn, of juist voorzichtig een nieuwe identiteit uit te proberen. Op zoek naar een goede luisteraar, of naar iemand die vertelt hoe het zit. Op zoek naar een eigen plek, of gewoon een goed glas bier. Café Morgen is een roman als een kroegavond, vol meningen en dromen en sterke verhalen.
Over Waarom we huizen bouwen: ‘Humoristische verteltoon, vlotte schrijfstijl, subtiele symboliek. Ze toont meer dan eens haar potentieel als auteur.’ – De Reactor